
Майстер клас від МАН
ПРИКЛАД: Пишемо роботу в МАН
Результативність Всеукраїнського конкурсу МАН юніор дослідник на сайті МОН
МАН України
МАН юніор Дослідник
МАН юніор Ерудит
МАН України
МАН юніор Дослідник
МАН юніор Ерудит
В наступному 2015-2016 навчальному році ми пропонуємо наступні теми для конкурсу «МАН-Юніор Дослідник»:
- «Історик-Юніор» — Геноцид як феномен ХХ сторіччя.
- «Еколог-Юніор» — Стрес та його вплив на біологічні об’єкти рослинного і тваринного світу.
- «Астроном-Юніор» — продовження загальних тем конкурсу 2015 р.:
- Навести результати ВЛАСНИХ спостережень об’єктів зоряного неба;
- Сформулювати завдання за космічними знімками і навести його розв’язання (продовження минулорічної теми).
- «Технік-Юніор» — продовження теми конкурсу 2015 р. (за пропозицією учасників) – Оригінальні досліди-фокуси – Перетворити фізичні (хімічні) досліди в пізнавальні фокуси, використовуючи оригінальні ідеї, а також пристрої власної конструкції. Проте неможна використовувати досліди, які були вже продемонстровані на конкурсі в травні 2015 року. Рекомендується розробка дослідів-фокусів, які мають в основі електромагнітні явища.
ПРИКЛАД: Пишемо роботу в МАН
Рубрика «Пишемо роботу в МАН»
Дослідження процесу теплового розширення газу
Обладнання: пластикові пляшки об’ємом 0,5, 1, 1,5, 2 л, мильний розчин, трубочка для коктейлю, пластилін, лінійка.
Завдання дослідження: визначити об’єм
повітря, який виходить із пластикової пляшки під час її нагрівання. Теоретичні основи, які слід знати під час виконання дослідження: Під час нагрівання пляшки, повітря, яке знаходиться в ній, розширюється і частина його виходить із пляшки. Густина повітря, яке знаходиться в пляшці, стає менше від густини навколишнього повітря, але їх тиски виявляються однаковими (тиск газу залежить від його температури і густини). У процесі подальшого охолодження пляшки тиск повітря у ньому буде зменшуватись, і об’єм повітря, що вийшов із пляшки раніше, буде прагнути увійти знову у пляшку під дією виниклого перепаду тисків (повітря, яке охолодилося, має меншу густину і температуру, тому його тиск зменшується, а за стінками пляшки тиск не змінюється). Якщо пляшка при цьому виявиться герметично зачиненою, то зовнішній тиск, який тепер буде більшим за внутрішній, стисне пляшку, зменшуючи її об’єм так, щоб тиск всередині і зовні були знову однаковими. Для того щоб виміряти зміни об’єму повітря в пляшці під час його нагрівання, потрібно якимось чином відокремити повітря, яке виходить із пляшки, від повітря, яке залишилось у пляшці. Хід дослідження 1. Ополосніть пластикову пляшку гарячою водою, закрутіть її кришкою і на декілька хвилин покладіть у холодильник або облийте її холодною водою з-під крану. Спостережуване явище опишіть і поясніть. 2. Ополосніть пляшку гарячою водою, закрутіть її кришкою, в якій попередньо встановіть соломинку для коктейлю, у верхній частині якої знаходиться крапля води, і почніть обливати пляшку холодною водою з-під крану. Спостережуване явище опишіть і поясніть. 3. Ополосніть пластикову пляшку гарячою водою, закрутіть її кришкою, в якій попередньо встановіть довгу соломинку для коктейлю, один кінець якої (той, який опускається всередину пляшки) змочений мильним розчином, і залиште пляшку в умовах тієї самої температури, при якій вона знаходилась до нагрівання. Ви побачите, як всередині пляшки буде надуватись мильна бульбашка. Очевидно, що об’єм цієї бульбашки дорівнюватиме об’єму того повітря, яке попередньо вийшло із пляшки під час її нагрівання. За допомогою лінійки вимірюємо діаметр сфери мильної плівки. Визначимо об’єм повітря за формулою . 4. Повторивши дослід із пляшками різного об’єму (0,5, 1, 1,5 і 2 л), можна визначити за однакових умов проведення дослідження відсоткове співвідношення отриманого із пляшки у кожному випадку повітря. Результати вимірювання занесіть до створеної таблиці. 5. Проаналізуйте власну діяльність і виділіть її структурні елементи, які, на ваш погляд, відображають головний зміст проробленої роботи. Факти: перелічіть труднощі, які виникли під час виконання дослідження. Модель: які фізичні величини ви використовували для характеристики моделі; які закономірності, закони у поведінці моделі вам вдалось встановити. Наслідки: в яких умовах побудована вами фізична модель «не буде працювати»?; де ще окрім розв’язаної даної задачі може бути застосований у роботі даний метод? 6. Пункт: мої роздуми. 1) Розрахунки, відкриття на етапі проведення експерименту; 2) Ідеї, проекти, нові задачі після проведеного експерименту.
повітря, який виходить із пластикової пляшки під час її нагрівання. Теоретичні основи, які слід знати під час виконання дослідження: Під час нагрівання пляшки, повітря, яке знаходиться в ній, розширюється і частина його виходить із пляшки. Густина повітря, яке знаходиться в пляшці, стає менше від густини навколишнього повітря, але їх тиски виявляються однаковими (тиск газу залежить від його температури і густини). У процесі подальшого охолодження пляшки тиск повітря у ньому буде зменшуватись, і об’єм повітря, що вийшов із пляшки раніше, буде прагнути увійти знову у пляшку під дією виниклого перепаду тисків (повітря, яке охолодилося, має меншу густину і температуру, тому його тиск зменшується, а за стінками пляшки тиск не змінюється). Якщо пляшка при цьому виявиться герметично зачиненою, то зовнішній тиск, який тепер буде більшим за внутрішній, стисне пляшку, зменшуючи її об’єм так, щоб тиск всередині і зовні були знову однаковими. Для того щоб виміряти зміни об’єму повітря в пляшці під час його нагрівання, потрібно якимось чином відокремити повітря, яке виходить із пляшки, від повітря, яке залишилось у пляшці. Хід дослідження 1. Ополосніть пластикову пляшку гарячою водою, закрутіть її кришкою і на декілька хвилин покладіть у холодильник або облийте її холодною водою з-під крану. Спостережуване явище опишіть і поясніть. 2. Ополосніть пляшку гарячою водою, закрутіть її кришкою, в якій попередньо встановіть соломинку для коктейлю, у верхній частині якої знаходиться крапля води, і почніть обливати пляшку холодною водою з-під крану. Спостережуване явище опишіть і поясніть. 3. Ополосніть пластикову пляшку гарячою водою, закрутіть її кришкою, в якій попередньо встановіть довгу соломинку для коктейлю, один кінець якої (той, який опускається всередину пляшки) змочений мильним розчином, і залиште пляшку в умовах тієї самої температури, при якій вона знаходилась до нагрівання. Ви побачите, як всередині пляшки буде надуватись мильна бульбашка. Очевидно, що об’єм цієї бульбашки дорівнюватиме об’єму того повітря, яке попередньо вийшло із пляшки під час її нагрівання. За допомогою лінійки вимірюємо діаметр сфери мильної плівки. Визначимо об’єм повітря за формулою . 4. Повторивши дослід із пляшками різного об’єму (0,5, 1, 1,5 і 2 л), можна визначити за однакових умов проведення дослідження відсоткове співвідношення отриманого із пляшки у кожному випадку повітря. Результати вимірювання занесіть до створеної таблиці. 5. Проаналізуйте власну діяльність і виділіть її структурні елементи, які, на ваш погляд, відображають головний зміст проробленої роботи. Факти: перелічіть труднощі, які виникли під час виконання дослідження. Модель: які фізичні величини ви використовували для характеристики моделі; які закономірності, закони у поведінці моделі вам вдалось встановити. Наслідки: в яких умовах побудована вами фізична модель «не буде працювати»?; де ще окрім розв’язаної даної задачі може бути застосований у роботі даний метод? 6. Пункт: мої роздуми. 1) Розрахунки, відкриття на етапі проведення експерименту; 2) Ідеї, проекти, нові задачі після проведеного експерименту.
пишемо роботу в ман
Результативність Всеукраїнського конкурсу МАН юніор дослідник на сайті МОН
МАН України
МАН юніор Дослідник
МАН юніор Ерудит
Результативність Всеукраїнського конкурсу МАН юніор дослідник на сайті МОН
МАН України
МАН юніор Дослідник
МАН юніор Ерудит
В наступному 2015-2016 навчальному році ми пропонуємо наступні теми для конкурсу «МАН-Юніор Дослідник»:
- «Історик-Юніор» — Геноцид як феномен ХХ сторіччя.
- «Еколог-Юніор» — Стрес та його вплив на біологічні об’єкти рослинного і тваринного світу.
- «Астроном-Юніор» — продовження загальних тем конкурсу 2015 р.:
- Навести результати ВЛАСНИХ спостережень об’єктів зоряного неба;
- Сформулювати завдання за космічними знімками і навести його розв’язання (продовження минулорічної теми).
- «Технік-Юніор» — продовження теми конкурсу 2015 р. (за пропозицією учасників) – Оригінальні досліди-фокуси – Перетворити фізичні (хімічні) досліди в пізнавальні фокуси, використовуючи оригінальні ідеї, а також пристрої власної конструкції. Проте неможна використовувати досліди, які були вже продемонстровані на конкурсі в травні 2015 року. Рекомендується розробка дослідів-фокусів, які мають в основі електромагнітні явища.
Комментариев нет:
Отправить комментарий