четверг, 4 февраля 2016 г.



Про методичні рекомендації  щодо ущільнення  навчального матеріалу

інваріантної  складової навчального плану у 2015-2016 навчальному році


Застосування карантинних заходів в м. Запоріжжя та двотижневе призупинення навчально-виховного процесу в навчальних закладах міста, актуалізує визначення методичних рекомендацій щодо надолуження навчального матеріалу учнями шляхом інтенсифікації навчальних програм та  виконання змістовної складової робочих навчальних планів 2015-2016 навчального року.
У ході ущільнення вивчення матеріалу вчитель може корегувати планування роботи самостійно, врахувавши, що всі види контрольних, лабораторних та практичних робіт повинні бути виконані у повному обсязі; зміст програмного матеріалу, не зважаючи на його ущільнення, має бути відображений у календарно-тематичному плані та у класному журналі; при проведенні інтенсифікації навчального матеріалу необхідно визначитися з пріоритетними темами (виносяться на зовнішнє незалежне оцінювання), які слід вивчати у повному обсязі.
Отже, ущільнення навчального матеріалу може бути реалізовано шляхом об’єднання споріднених тем, запровадження міжпредметних зв’язків, використання резервних годин навчальної програми та годин, виділених на закріплення і узагальнення вивченого матеріалу, здійсненням корекції в часі проведення навчальних екскурсій та навчальної практики, тощо. Доцільним є й впровадження в навчально-виховний процес оглядового або самостійного вивчення учнями навчального матеріалу, організація самоосвітньої діяльності школярів, в тому числі і засобами мережі Інтернет.
При проведенні інтенсифікації та ущільнення навчальних програм слід враховувати вікові особливості учнів, санітарно-гігієнічні норми щодо організації навчально-виховного процесу в частині недопущення фізичного, розумового або психологічного перенавантаження учнів, а також специфіку навчальних предметів щодо реалізації Державних освітніх стандартів.
Так, ущільнення навчального матеріалу з природничо-математичних дисциплін можна проводити за рахунок зменшення часу при викладанні нового матеріалу (використання опорних конспектів, схем, таблиць тощо), укрупнення дидактичних модулів у старший школі. При цьому не рекомендуємо скорочувати кількість годин щодо уроків формування практичних умінь та навичок розв’язування вправ та задач. 




Завідувач ІАМЦ                                                                                          О.В. Гусак

Нагорнова І.С., 224 08 37

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Архив блога